Viienda eluaasta lõpuks on laps omandanud järgmised oskused. Tunnetus- ja õpioskused:
- tegutseb lühikest aega iseseisvalt, kuid tegutsemiskindluse saavutamiseks vajab veel täiskasvanu abi;
- reguleerib oma käitumist ja emotsioone täiskasvanu abiga, hakkab oma tegevust planeerides ja korraldades kasutama sisekõnet;
- tegutseb koos teistega; teda motiveerivad tegevused eakaslastega;
- tema keeleline areng võimaldab lahendada ülesandeid ja probleeme ning saavutada kokkuleppeid;
- osaleb erinevates mänguliikides ja loovtegevustes;
- keskendub huvipakkuvale tegevusele mõnikümmend minutit;
- oskab vaadelda ja märgata detaile, olulisi tunnuseid ja seoseid.
Sotsiaalsed ja enesekohased oskused:
- laps hakkab mõistma teiste inimeste tundeid ja mõtteid;
- väljendab oma emotsioone ja räägib nendest;
- suhtleb ja tegutseb enamasti iseseisvalt ning orienteerub oma suutlikkuses;
- suudab kuigivõrd vastutada oma tegevuse eest;
- matkib täiskasvanu tegevusi ja rolle, kasutades tema sõnavara ja maneere;
- oskab avalikus kohas sobivalt käituda ning teab, mida tohib, mida mitte.