Viienda eluaasta lõpuks on laps omandanud järgmised oskused.

Viienda eluaasta lõpuks on laps omandanud järgmised oskused. Tunnetus- ja õpioskused:

  • tegutseb lühikest aega iseseisvalt, kuid tegutsemiskindluse saavutamiseks vajab veel täiskasvanu abi;
  • reguleerib oma käitumist ja emotsioone täiskasvanu abiga, hakkab oma tegevust planeerides ja korraldades kasutama sisekõnet;
  • tegutseb koos teistega; teda motiveerivad tegevused eakaslastega;
  • tema keeleline areng võimaldab lahendada ülesandeid ja probleeme ning saavutada kokkuleppeid;
  • osaleb erinevates mänguliikides ja loovtegevustes;
  • keskendub huvipakkuvale tegevusele mõnikümmend minutit;
  • oskab vaadelda ja märgata detaile, olulisi tunnuseid ja seoseid.

Sotsiaalsed ja enesekohased oskused:

  • laps hakkab mõistma teiste inimeste tundeid ja mõtteid;
  • väljendab oma emotsioone ja räägib nendest;
  • suhtleb ja tegutseb enamasti iseseisvalt ning orienteerub oma suutlikkuses;
  • suudab kuigivõrd vastutada oma tegevuse eest;
  • matkib täiskasvanu tegevusi ja rolle, kasutades tema sõnavara ja maneere;
  • oskab avalikus kohas sobivalt käituda ning teab, mida tohib, mida mitte.