Eestikeelsele üleminek

Peamine eesmärk:
• äratada lapses huvi eesti keele ja kultuuri vastu, motiveerida eesti keele õppimist ning tagada mitte-eesti kodukeelega lapsele eesti keele omandamist kooliminekuks.

Peamised põhimõtted:
• lapse arengu toetamine läbi keeleõppe;
• lapsest lähtuv õppe- ja kasvatustegevus;
• suhtlemine on ainult eesti keeles;
• mänguviisiline õppetegevus;
• süsteemsus;
• järjepidevus;
• lõimitus tegevus;
• meeskonnatöö venekeelsete õpetajatega;
• kvaliteetne õppe- ja kasvukeskkond;
• partnerlus lapsevanematega.

 

Õppe- ja kasvatustegevuse tulemused 6-7aastane laps:
1. hindab ja austab eesti kultuuri ja eesti keelt kui oma kodumaa keelt;
2. meeldib rääkida eesti keeles ja tahab rohkem õppida;
3. mõistab eesti keelse lihtsamaid vestluse teemasid;
4. mõistab antud juhendeid ja täidab neid;
5. reageerib adekvaatselt eesti keeles antud korraldusele;
6. mõistab etteloetud ja jutustatud eakohase eestikeelse teksti põhisisu;
7. tunneb ära õpitud/ omandatud sõnad ja väljendid ning mõistab neid, kasutab oma kõnes;
8. kasutab elementaarseid viisakusväljendeid erinevates situatsioonides;
9. oskab alustada ja lõpetada tavalist vestlust; vastab küsimustele, esitab kü simusi;
10. teab peast eestikeelsed luuletused ja laule;
11. tunneb eesti keele tähti; oskab kirjutada tähti ja lühikesi sõnu;
12. oskab kirjutada oma nime trükitähtedega; loeb lühikesi sõnu;
13. tunneb ja nimetab Eesti rahvussümboleid;
14. nimetab eesti rahvustoitu;
15. selgelt tunneb riigi nimetust ja pealinna; tunneb ja oskab nimetada Eesti linnasid, näitab kaardilt;
16. oskab nimetada mõnda Eesti kohanimetust; oskab nimetada Eesti tuntumaid inimesi;
17. meelsasti osaleb mängulistes traditsioonides ja pidudel.